Bij Het Zorgkompas doen we ons best om iedereen een fijne en veilige dagbesteding te bieden. We vinden het belangrijk dat jij je goed voelt bij ons en tevreden bent over de begeleiding. Toch kan het gebeuren dat je ergens mee zit, dat iets niet gaat zoals je had verwacht of dat je ontevreden bent.
Wat kun je doen als je niet tevreden bent?
Praat eerst met je begeleider
Vaak kun je samen al veel oplossen door er open over te praten. Vertel wat je dwars zit of waar je niet blij mee bent. Je begeleider luistert naar je en denkt met je mee.
Lukt het niet om er samen uit te komen?
Dan kun je een gesprek aanvragen met de manager van de locatie. Samen kijken we wat er aan de hand is en zoeken we naar een oplossing.
Hulp van iemand anders
Je mag altijd iemand meenemen naar een gesprek, bijvoorbeeld een familielid, vriend of je wettelijk vertegenwoordiger. Ook kun je contact opnemen met een cliëntvertrouwenspersoon. Die luistert naar jouw verhaal, denkt met je mee en kan je ondersteunen bij het maken van een klacht.
Als je er niet uitkomt of als je vindt dat de klacht niet goed wordt opgepakt, kun je een officiële klacht indienen. Dit kan via een klachtenformulier op onze locatie of door contact op te nemen met de klachtenfunctionaris.
Wil je meer weten over hoe het indienen van een klacht werkt? Vraag ernaar bij je begeleider of de manager. Zij leggen het graag aan je uit.
Je vindt meer informatie over klachten en de klachtenregeling op de locatie of vraag ernaar bij een medewerker. We willen dat iedereen zich gehoord voelt en streven altijd naar een goede oplossing.
Wij zijn meer dan een zorgaanbieder – we zijn een gemeenschap waar mensen van alle niveaus worden gezien, gehoord en gevierd. Samen bouwen we aan een stralende toekomst, met waardigheid, ondersteuning en hart.
© 2025 Het Zorgkompas. Alle rechten voorbehouden